A Logik egy nagyszerű játék a logika és a kombinatorika gyakorlására. A játék kezdetén az első játékos titokban négy tetszőleges színű tüskét helyez el a tábla alatti rejtett területre. A másik játékos megpróbálja kitalálni a kombinációt úgy, hogy a táblán minden sorban egymás után négy tüskéből álló kombinációt alkot. Az első játékos minden egyes próbálkozását kis értékelőtáblák segítségével értékeli az alábbiak szerint: minden olyan tüskére, amelyet a tippelő játékos a megfelelő színben a megfelelő helyre helyezett, egy fekete tüskét kap; minden olyan tüskére, amelyet a tippelő játékos a megfelelő színben, de rossz helyre helyezett, egy fehér tüskét kap. A tippelő játékos nem tudja, hogy a kiértékelő tüskék melyik játéktüskéhez lettek hozzárendelve. A játék akkor ér véget, amikor a tippelő játékos kitalálja a kombinációt (a győztes próbálkozó a teljes számú fekete tüskét kapja). Ezután a játékosok szerepet cserélnek, és a játék folytatódik. Az a játékos nyer, akinek kevesebb próbálkozásra volt szüksége a kitaláláshoz.